همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، سوگواره «احلی من العسل» با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و آشنایی دانشآموزان با سیره و شخصیت حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شهرستان خرمبید برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خرمبید؛ این مراسم با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانشآموزان برگزار شد و برنامههایی همچون تلاوت آیاتی از قرآن کریم، سخنرانی، مداحی و مرثیهسرایی در سوگ حضرت قاسم بن الحسن (ع) و شهدای کربلا در آن اجرا شد.
در این آیین، سخنران مراسم با اشاره به جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در نهضت عاشورا، حضرت قاسم (ع) را الگویی برجسته از ایمان، شجاعت و ولایتمداری برای نوجوانان معرفی کرد و بر ضرورت الگوگیری نسل جوان از سیره شهدای کربلا تأکید داشت.
این سوگواره با هدف تعمیق باورهای دینی، تقویت روحیه ولایتمداری و تبیین پیامهای قیام عاشورا در میان نسل نوجوان برگزار شد و با استقبال دانشآموزان و فرهنگیان همراه بود.
سوگواره «احلی من العسل» هرساله در ششم ماه محرم و همزمان با سراسر کشور با مشارکت گسترده دانشآموزان برگزار میشود.
گالری تصاویر:
