شما اینجا هستید
اجتماعی » گامی تازه برای درآمدزایی دانش‌آموزان در خرم‌بید

به  گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خرم بید ؛ مسعود طیبی مدیر آموزش و پرورش شهرستان از برگزاری جلسه تجاری‌سازی هنرستان فرزانگان با حضور هنرآموزان این آموزشگاه خبر داد و گفت: در راستای توسعه مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه‌های درآمدزایی برای دانش‌آموزان، راه‌اندازی و تجهیز کارگاه‌های مهارتی هنرستان‌ها با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به مصوبه اخیر شورای آموزش و پرورش شهرستان افزود: بر اساس این مصوبه، پس از راه‌اندازی و تجهیز کارگاه خیاطی هنرستان فرزانگان، دوخت لباس فرم مدارس، برخی ادارات و همچنین لباس کار واحدهای تولیدی از جمله کارخانه‌های سنگ‌بری به این کارگاه واگذار خواهد شد تا ضمن ایجاد چرخه اقتصادی در شهرستان ، زمینه کسب تجربه عملی برای هنرجویان مدارس فراهم شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان با تأکید بر ظرفیت‌های بالای دانش‌آموزان هنرمند منطقه اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش به این جمع‌بندی رسیده است که با تجهیز هنرستان‌ها می‌توان از استعدادها و توانمندی‌های دانش‌آموزان در مسیر توسعه و پویایی شهر و منطقه بهره گرفت و زمینه حضور مؤثر آنان در بازار کار را فراهم کرد.

وی راه‌اندازی این کارگاه را اقدامی مؤثر برای توانمندسازی هنرآموزان و دانش‌آموزان مستعد دانست و گفت: این طرح علاوه بر ارتقای مهارت‌های فنی، می‌تواند از نظر اقتصادی نیز فرصت‌های ارزشمندی برای هنرجویان ایجاد کند و آنان را برای ورود موفق به عرصه اشتغال آماده سازد.

مسعود طیبی همچنین از پیگیری راه‌اندازی کارگاه عکاسی در هنرستان علم و هنر ناحیه یک خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح‌ها، فراهم کردن بستر اشتغال و درآمدزایی برای دانش‌آموزان در داخل شهرستان است تا جوانان توانمند منطقه برای کسب مهارت و اشتغال ناچار به مهاجرت و خروج از شهرستان نباشند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

خرم بید | وبسایت تحلیلی خبری شهرستان خرم بید