شما اینجا هستید
اجتماعی » حضور فرماندار و اعضای شورای تأمین خرم‌بید در آیین‌های عزاداری ماه محرم / تأکید بر امنیت و نظم مراسمات سوگواری

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خرم‌بید، همزمان با فرارسیدن ماه محرم‌الحرام و ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، کیامرث همتی‌نفر، فرماندار خرم‌بید به همراه معاونین فرمانداری ، بخشدار مرکزی ، سرهنگ زارع فرمانده نیروی انتظامی، سرهنگ نظری فرمانده سپاه ناحیه خرم بید و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان در مراسمات عزاداری و سوگواری دهه اول محرم حضور یافتند.

در این آیین‌های معنوی که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و هیئت‌های مذهبی در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرستان برگزار شد، اعضای شورای تأمین ضمن همدردی با عزاداران حسینی، بر ضرورت حفظ نظم، امنیت و انسجام در برگزاری مراسمات عزاداری تأکید کردند .

فرماندار خرم‌بید در حاشیه این مراسمات، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دشت کربلا و تسلیت ایام محرم، حضور گسترده مردم در آیین‌های عزاداری را نشانه عشق و ارادت عمیق آنان به خاندان عصمت و طهارت(ع) دانست و بر لزوم بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم برای ترویج فرهنگ عاشورایی و بصیرت‌افزایی در جامعه تأکید کرد.

گفتنی است، شهرستان خرم‌بید با پیشینه غنی در برگزاری آیین‌های سنتی عزاداری، مراسم تعزیه و سوگواری در این شهرستان به عنوان بخشی از میراث معنوی استان فارس شناخته شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

خرم بید | وبسایت تحلیلی خبری شهرستان خرم بید