به گزارش روابطعمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمبید، مراسم ورود نمادین کاروان امام حسین (ع) به کربلا، روز جمعه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۵، ساعت ۱۷، از ابتدای بلوار امام خمینی (ره) به سمت میدان جانبازان در شهر قادرآباد برگزار گردید.
این مراسم با حضور پرشور و باشکوه مردم ولایتمدار بخش مشهد مرغاب و با مشارکت ۳۰۰ نفر از هنرمندان تئاتر و تعزیه از مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی (ره) برگزار شد و هنرمندان با اجرای نمایش تعزیه قمر بنیهاشم (ع)، جلوهای از حماسه کربلا را به تصویر کشیدند.
در این مراسم، جمعی از مسئولان محلی از جمله امام جمعه محترم، فرمانده ناحیه سپاه، شورای اسلامی و شهرداری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمبید، فرمانده انتظامی بخش و پلیس راهور حضور داشتند و ضمن نظارت بر روند برگزاری مراسم، در کنار مردم در این آیین معنوی شرکت نمودند.
گفتنی است این مراسم با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی، زندهنگهداشتن یاد و خاطره سرور و سالار شهیدان و انتقال پیام قیام حسینی به نسل جوان برگزار گردید و با استقبال چشمگیر عموم مردم همراه بود.
روابطعمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمبید