به گزارش روابط عمومی فرمانداری خرمبید، همزمان با فرارسیدن ماه محرمالحرام و ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبداللهالحسین(ع)، کیامرث همتینفر، فرماندار خرمبید به همراه معاونین فرمانداری ، بخشدار مرکزی ، سرهنگ زارع فرمانده نیروی انتظامی، سرهنگ نظری فرمانده سپاه ناحیه خرم بید و جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان در مراسمات عزاداری و سوگواری دهه اول محرم حضور یافتند.
در این آیینهای معنوی که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و هیئتهای مذهبی در مساجد، حسینیهها و تکایای شهرستان برگزار شد، اعضای شورای تأمین ضمن همدردی با عزاداران حسینی، بر ضرورت حفظ نظم، امنیت و انسجام در برگزاری مراسمات عزاداری تأکید کردند .
فرماندار خرمبید در حاشیه این مراسمات، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دشت کربلا و تسلیت ایام محرم، حضور گسترده مردم در آیینهای عزاداری را نشانه عشق و ارادت عمیق آنان به خاندان عصمت و طهارت(ع) دانست و بر لزوم بهرهگیری از این ظرفیت عظیم برای ترویج فرهنگ عاشورایی و بصیرتافزایی در جامعه تأکید کرد.
گفتنی است، شهرستان خرمبید با پیشینه غنی در برگزاری آیینهای سنتی عزاداری، مراسم تعزیه و سوگواری در این شهرستان به عنوان بخشی از میراث معنوی استان فارس شناخته شده است.
- مدیریت وبسایت
- کد خبر 21543
- 2 بازدید
- بدون نظر
- پرینت
خرم بید | وبسایت تحلیلی خبری شهرستان خرم بید
تمامی حقوق مطالب برای خرم بید محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.
طراحی و اجرا: سامانه سایت ساز زردیس

